11 Mayıs 2023 Perşembe

Bir talebe benden kitap ister de ben hiç almaz mıyım?

Hacı Veyiszâde Mustafa Kurucu Hazretleri
Hacı Veyiszâde Hoca'nın Muhterem yeğeni merhum Ali Ulvi KURUCU ağabeyden bir hatıra:

-Amcam Hacı Veyiszâde, ilk hacca geldiğinde Medine'de beraber bir yere doğru gidiyoruz. 
Afrikalı bir talebe önüne çıktı. 
Ondan kendisine bir Buhari Şerhi, 12 ciltlik Aynî diye bilinen Umdet-ül Kârî kitabını almasını istiyordu. 

Şivesi çok bozuk olduğu için amcam anlayamadı. 
Bana ne istediğini sordu. 
Ben de amcamın mâli durumunu ve huyunu bildiğim için geçiştirmek istedim. 
Ciddileşti, "ne diyorsa tam söylememi" istedi. 
Ben de:
-Kendisinin alacak imkanı yokmuş. 
Bir "Aynî"'ye ihtiyacı varmış, dedim. 
Arkasından da onu almaması için, "pahalı bir kitap" olduğunu söyledim.

Amcam merhum:
-Bir talebe benden kitap ister de ben hiç almaz mıyım? dedi ve bana:
-Haydi nerede satılırsa hemen alalım, dedi.

Ve hiç unutmam 65 Riyal'e satın aldık ve o Afrikalı öğrenciye hediye etti. 
O esnada amcamın neşesi görülmeye değerdi.

  • Hacı Veyiszâde Mustafa Efendi ve Ailesi, Mehmet Ali Uz, Sh. 78.
"Hacı Veyiszâde Mustafa Efendi ve Ailesi" Kitabının Kapağı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder