16 Mayıs 2023 Salı

Ben Kılınç Arslan'ın oğluyum!

1.Gıyaseddin Keyhüsrev, ağabeyi Süleyman Şah'a karşı giriştiği mücadeleyi 1196'da kaybetti. 
Oğulları 1.İzzetdin Keykavus ve 1.Alâeddin Keykubad ile birlikte Bizans'a geçerek 1205 yılına kadar dokuz yıl sürecek bir uzun gurbet hayatı geçirdiler.
Sultan, İstanbul'da çok mütevazı bir hayat sürdü.
Bizans imparatoru Alexis ile iyi münasebetler kurdu. 
Mavro Zomes'in kızı ile evlendi. Bizans sarayında nüfuz sahibi oldu. 
Bu arada bir Frenk beyinden küstah bir hareket görünce:
-Ben Kılınç Arslan'ın oğluyum. 
Doğu ve batı ülkelerini feth eden ve şöhretleri cihanı tutan Melikşâh ve Alparslan'ın soyundanım. 
Senin ecdâdın her yıl onların hazinelerine altun ve gümüş yükleriyle harac gönderirdi.
Sende benim hazineme vergi verirdin.
Kader beni buraya düşürdü. 
Fakat benim her biri bir iklime sultan olan kardeşlerim var.
Eğer onlar, bir frenk beyinin bana burada küstahlık ettiğini duyarlarsa senin şehir ve kalelerini harap ederler, diyerek azametini göstermişti.

  • Şeyh Sadruddin Konevî, Ahmet Şeref Ceran, s. 4.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder