20 Mayıs 2023 Cumartesi

Kumandanım bu ne haldir?

"Lâdikli Ahmed Ağa" Kitabının Kapağı

Emekli Pilot Albay Necmi Sami Bek anlatıyor:

Dörtyol'da Garnizon Kumandanıydım. 
Oralarda sıcaklar aşırıdır.
Sabahleyin erken kalkar tahkimata giderdik. 
Volkanik bir arazi, her taraf volkan cürufuyla kaplı... 
Oralarda mevzi yapardık. 

Sabahleyin Dörtyol'un sıcağı malum, volkan cürufu kayalar güneşi yutmuş gibidir adeta. 
Üstünden bir gece de geçse, yine kaynıyor ortalık.
Biz çalışırken üstümüze bir bulut gelir ve hafif hafif sepelerdi. 
Askerlerim hayret ederdi bu duruma: 
-Kumandanım bu ne haldir? derlerdi de: 
-Oğlum gönderen gönderiyor! derdim. 
Öyle geçiştirirdim. 
Fakat ben bunun içyüzünü başka taraftan da biliyorum, ama bunu onlara intikal ettirmek doğru değil, anlayamazlar.
İşte burdan da şunu anlıyoruz ki, himâye devamlı var ve devam ediyor.

Kaynak: Lâdikli Ahmed Ağa, Mustafa ÖZDAMAR Sh.:182.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder