4 Şubat 2024 Pazar

Hacı Veyiszâde'nin Tabutu'nun Açıldığı An!

Hacı Veyiszâde merhumun talebelerinden Prof.Dr.Mustafa Tahralı anlatıyor:

Hacı Veyiszâde Hoca Efendi'nin cenazesinde bulundum ben. 
5 Şubat 1960 tarihi...
Ortalık çok soğuk, her taraf çatır çatır buz tutmuş. 
Cenaze namazı Kapı Câmii'nde kılındı, öğle namazından sonra. 
Üçler Mezarlığına götürülüyor. 
Kalabalık, çok kalabalık bir cemaat var. 
O sebeple çok ağır gidiyor cenaze. 

Aziziye Câmiinin önüne gelindiğinde önce bir dalgalanma oldu cemaatte, sonra durdu. 
Zaten çok ağır giden cenaze, orada azıcık bekletildi. 
Ben altındaydım o anda. 
İşte o dalgalanmayla bekleme anında, artık her ne şekilde olduysa, onun yorumunu yapmak istemiyorum, tabutun mandalı açıldı ve kapak hafif aralandı.
Artık her neyse ya da ne değilse o anın izahına girmek istemiyorum.
Ondan sonra tekrar yürüdü cemaat. 
Usul, usul derken öğleyle ikindi arasında ancak ulaşılabildi kabre. 
Oraya varıldığında ikindi ezanları başlamıştı.

* Hacı Veyiszâde, Mustafa ÖZDAMAR, 1997, s.257, 258.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder