20 Şubat 2024 Salı

Muhyiddin Arabî ile Sadreddin Konevî Arasındaki Kırgınlık

Şeyh Muhyiddin Arabî Hazretleri, Şeyh Sadrüddin Muhammed Konevi Hazretlerinin annesi ile evlendikten sonra aralarında bir kırgınlık meydana geldi. 
Çok defa Mısır'ın ileri gelenleri, kendilerini barıştırmak istediler. 
Fakat Şeyh Muhyiddin Arabî Hazretleri bunu kabul etmediler. 
Bir gün Şeyh Sadrüddin Muhammed Konevi Hazretleri, Şeyh Evhadüddin Kirmanî Hazretlerinin Mısır'a geldiklerini duydular. 
Hemen şeyhin yanına gittiler. 
Kendilerinden hocası Şeyh Muhyiddin Arabî Hazretleri ile aralarındaki kırgınlığı gidermelerini rica ettiler. 
O'da ikisini barıştırdı.

Bundan sonra bir gün Şeyh Muhyiddin Arabî Hazretleri, yanına Şeyh Sadrüddin Muhammed Konevi Hazretlerini alıp, Şeyh Evhadüddin Kirmanî'nin huzuruna getirdi. 

Şöyle dedi:

-Bu benim şefkat edip, gönül bağladığım Şeyh Sadrüddin'i yanınıza getirdim. 
Kendi oğlumdan daha kıymetlidir. 
Kendisi bir müridin şeyhine yapamadığı hizmetlerin çok fazlasını bana yapmıştır. 
Hiç bir şekilde üzerimde hakkı kalmasın. 
Zahir ve batınını fazilet ve ledünnî ilimlerle doldurdum. 
Hakikatlerle bezedim. 
Hak yol üzerine hidayete eriştirdim, diyerek kendisine teslim etti. 

Şeyh Evhadüddin Kirmanî Hazretleri de Şeyh Muhyiddin Arabî Hazretlerinin hatırını sayarak Şeyh Sadrüddin'i gözetimine aldı. 
Şeyh Sadrüddin Muhammed Konevi Hazretleri, hocası Şeyh Evhadüddin Kirmânî Hazretlerinden büyük feyiz aldı. 
Kendileri ile birlikte bir deve sırtında aylarca yolcu luktan sonra Hicaz'a, bir kafile ile hacca gittiler.
Şeyh Evhadüddin, Şeyh Sadrüddin Muhammed Konevi'ye çok büyük bir değer verdi. 
Şeyh Sadrüddin, hocası Şeyh Evhadüddin Kirmanî'ye on altı sene hizmet etti.

  • Şeyh Sadruddin Konevî, Ahmet Şeref Ceran, s. 137, 138.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder