16 Ekim 2024 Çarşamba

Hızbü'l Ğâyât Vird-i Şerîfi (İhtiyaçlarımızı Gideren Allah'ımızı Tevhid)

 الْوِردُ الشَّرِيفُ المُسَمَّى بِحِزْبِ الغَايَاتِ لِتَوْحِيدِ اللَّهِ الْقَاضِي الْحَاجَاتِ

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيم

الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ﴿1﴾وَالصَّلُوةُ وَالسَّلَامُ عَلَى رَسُولِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِينَ﴿2﴾لَا إِلٰهَ إِلَّا اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ﴿3﴾اللَّهُمَّ يَا إِلٰهِي أَنَا الْعَبْدُ وَأَنْتَ اللهُ﴿4﴾ وَأَنَا الْمُوَحِّدُ أَنْتَ الْوَاحِدُ﴿5﴾وَأَنَا الْعُبَيْدُ وَأَنْتَ المَعْبُودُ﴿6﴾وَأَنَا مُمْكِنُ الْوُجُودِ وَأَنْتَ وَاجِبُ الْوُجُودِ﴿7﴾وَأَنَا الْمَخْلُوقُ وَأَنْتَ الخَالِقُ﴿8﴾وَأَنَا الْمَوْجُودُ وَأَنْتَ المُوجِدُ﴿9﴾ وَأَنَا الْمُحْدَثُ وَأَنْتَ الْمُحْدِثُ الْأَزَلِيُّ﴿10﴾وَأَنَا الْهَالِكُ وَأَنْتَ الْبَاقِي بِلاَ زَوَالٍ﴿11﴾وَأَنَا الْفَانِي وَأَنْتَ الدَّائِمُ الْبَاقِي﴿12﴾وَأَنَا الْمَيِّتُ وَأَنْتَ الْمُمِيتُ الْحَيُّ الَّذِي لَا يَمُوتُ﴿13﴾وَأَنَا الْعَاجِرُ وَأَنْتَ الْقَادِرُ الْمُقْتَدِرُ﴿14﴾وَأَنَا الْفَقِيرُ وَأَنْتَ الْغَنِيُّ الْمُغْنِى ﴿15﴾ وَأَنَا الذَّلِيلُ وَأَنْتَ الْجَلِيلُ الْعَزِيزُ﴿16﴾وَأَنَا الْعَلِيلُ وَأَنْتَ الشَّافِي﴿17﴾وَأَنَا الْمُحْتَاجُ وَأَنْتَ الصَّمَدُ الْوَاحِدُ﴿18﴾وَأَنَا الْحَقِيرُ وَأَنْتَ الْعَظِيمُ الْوَاحِدُ﴿19﴾وَأَنَا الصَّغِيرُ وَأَنْتَ الْكَبِيرُ الْمُتَعَالُ﴿20﴾أَنَا الْمَغْلُوبُ وَأَنْتَ الْغَالِبُ﴿21﴾وَأَنَا الْمُسْتَعِينُ وَأَنْتَ الْمُعِينُ﴿22﴾وَأَنَا الضَّالُّ وَأَنْتَ الْهَادِي الرَّشِيدُ﴿23﴾وَأَنَا الظَّالِمُ وَأَنْتَ الْمُقْسِطُ الْعَادِلُ﴿24﴾وَأَنَا الْخَاسِرُ وَأَنْتَ الْمُنْجِي﴿25﴾وَأَنَا النَّاقِصُ وَأَنْتَ الْكَامِلُ﴿26﴾وَأَنَا السُّفْلِي وَأَنْتَ الرَّافِعُ الْمُعِزُّ﴿27﴾وَأَنَا النُّقْصَانُ وَأَنْتَ سُبْحَانُ﴿28﴾وَأَنَا الجَاهِلُ وَأَنْتَ الْعَالِمُ﴿29﴾وَأَنَا الْعَاصِى وَأَنْتَ الْغَفَّار﴿30﴾وَأَنَا الْعَجُولُ وَأَنْتَ الصَّبُورُ﴿31﴾وَأَنَا الْمُذْنِبُ وَأَنْتَ الْغَفُورُ﴿32﴾وَأَنَا الْقِنُّ وَأَنْتَ الْمَالِكُ﴿33﴾وَأَنَا الدَّاعِي وَأَنْتَ المُجِيبُ بِلاَ إِيجَابِ﴿34﴾وَأَنَا السَّائِلُ وَأَنْتَ الْمُعْطِي الْمُفَضِّلُ﴿35﴾وَأَنَا التَّائِبُ وَأَنْتَ التَّوَّابُ﴿36﴾ وَأَنَا الْبَخِيلُ أَنْتَ الْكَرِيمُ﴿37﴾وَأَنَا الشَّاكِرُ وَأَنْتَ الشَّكُورُ﴿38﴾وَأَنَا الحَامِدُ وَأَنْتَ الْحَمِيدُ﴿39﴾ وَأَنَا الْمَادِحُ وَأَنْتَ الْمَمْدُوحُ﴿40﴾وَأَنَا الذَّاكِرُ وَأَنْتَ المَذْكُورُ﴿41﴾ وَأَنَا الطَّالِبُ وَأَنْتَ الْمَطْلُوبُ﴿42﴾وَأَنَا الْحَبِيبُ وَأَنْتَ الْمَحْبُوبُ﴿43﴾ وَأَنَا الْعَاشِقُ الصُّورِيُّ وَ أَنْتَ الْمَعْشُوقُ الْحَقِيقِيُّ ﴿44﴾وَأَنَا الْقَاصِدُ وَأَنْتَ الْمَقْصُودُ لِأَنَّهُ لَا مَقْصُودَ سِوَاكَ﴿45﴾أَللّٰهُمَ لَا قَدْرَ لِيى إِلَّا قَدْرُكَ﴿46﴾ وَلَا هِدَايَةَ لِي إِلَّا هِدَايَتُكَ﴿47﴾وَلَا فَضْلَ لِي إِلَّا فَضْلُكَ﴿48﴾وَلَا تَوْفِيقَ لِي إِلَّا تَوْفِيقُكَ﴿49﴾وَلَا نِعَمَ لِي إِلَّا نَعْمَاؤُكَ﴿50﴾وَلَا حَوْلَ لِي إِلَّا حَوْلُكَ﴿51﴾وَلَا قُوَّةَ لِي إِلَّا قُوَّتُكَ﴿52﴾وَلَا فَيْضَ لِي إِلَّا فَيْضُكَ وَكُلٌّ مِنْ عِنْدِكَ﴿53﴾تَوَكَّلْتُ عَلَيْكَ وَاعْتَصَمْتُ بِكَ﴿54﴾وَأَنْتَ اللهُ الصَّمَدُ الَّذِي لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ﴿55﴾إِلٰهِي مَقْصُودِى رِضَاكَ وَلِقَاكَ يَسِّرْهُما لِي﴿56﴾أَللّٰهُمَ  أَعْطِنِي سُؤْلِي أَنْتَ تَعْلَمُ مَا فِي قَلْبِي وَلَا تَحْتَاجُ إِلَى مَقَالِي ﴿57﴾يَا غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِينَ أَغِثْنَا ﴿58﴾ اِسْتَجِبْ دُعَاتَنَا وَتَضَرُّعَنَا   بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ ﴿59﴾ وَصَلَّى اللهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِينَ ﴿60﴾1


Hızbü'l Ğâyât Vird-i Şerîfi - İhtiyaçlarımızı Gideren Allah'ımızı Tevhid

Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın adıyla
1. Alemlerin Rabbi olan Allah'a hamdolsun.
2. Peygamberimiz Hz.Muhammed'e âilesine ve ashâbına salâtü selâm olsun.
3. Allah'tan başka ilah yok. Muhammed Sallallahü Aleyhi ve Sellem O'nun resûlüdür.
4. Allahım; Yâ ilâhî, ben kulum sen Allah'sın.
5. Ben muvahhidim (birleyenim), sen birsin.
6. Ben küçücük bir kulum, sen ma'budsun,
7. Ben varlığı mümkün olanım, sen vâcibülvücudsun,
8. Ben mahlûkum sen Hâlîksın.
9. Ben varım sen var edensin,
10. Ben sonradan yaratılanım, sen ezelden beri yaratansın,
11. Ben ölücüyüm, Sen zevâl bulmayan Bâkîsin.
12. Ben fânîyim, Sen asla ölmeyen hayat sahibi ebedî Bâkîsin.
13. Ben ölenim, Sen; öldüren ama asla ölmeyen hayat sahibisin.
14. Ben âcizim sen her şeye gücü yeten Kâdir ve kuvvet ve kudret sahiplerini istediği gibi yönlendiren, bütün mevcudatı kudreti altında tutan Muktedirsin.
15. Ben fakirim, Sen zengin kılan, zenginleştiren Zenginsin.
16. Ben hakîrim, zelîlim, perişânım, Sen  yüce olan, haşmet sahibi olan CelîI ve azamet sahibi. yegâne gâlip, izzet sahibi olan Azîzsin. 
17.Ben hastayım, sen şifâ veren Şâfîsin.
18.Ben muhtâcım, Sen arzu ve ihtiyaçları sebebiyle herkesin yöneldiği yüceler yücesi, hiçbir şeye muhtaç olmayan, herkesin kendisine muhtaç olduğu tek müstağnî olan Samed'sin.
19.Ben zavallıyım, Sen Zâtının ve sıfatlarının mahiyeti anlaşılamayacak kadar yüce ve teksin.
20.Ben küçüğüm, Sen yüce ve aklın mümkün gördüğü her şeyden, her hâl ve tavırdan münezzeh ve yüce olan Müteâl'sin.
21.Ben mağlûbum, Sen Gâlip'sin.
22.Ben yardım isteyenim, Sen yardım edensin.
23.Ben yanlış yapanım, Sen irşåd edip doğru yolu gösterensin,
24.Ben zulmedenim, Sen Âdil ve Adaletle Hükmeden'sin,
25.Ben kaybedenim, hüsrana uğrayanım, Sen kurtaransın.
26.Ben noksanım, Sen noksansız tamamsın.
27.Ben alttayım aşağıdayım, Sen yücelten, yükselten, izzet ve şeref verensin.
28.Ben noksanım, Sen noksan sıfatlardan münezzehsin.
29.Ben câhilim, Sen Âlimsin, her şeyi bilensin.
30.Ben isyankârım, Sen bağışlayansın.
31.Ben çok aceleciyim sen çok sabırlı olansın.
32.Ben günahkârım, Sen mağfiret edensin,
33.Ben köleyim, Sen Sâhipsin.
34.Ben duâ edenim, Sen karşılık beklemeden duâları kabul edensin.
35.Ben isteyenim, Sen lütfederek verensin.
36.Ben tevbe edenim, Sen tevbeleri kabûl edensin.
37.Ben cimriyim, Sen cömertsin.
38.Ben şükredenim, Sen az iyiliğe çok mükâfāt verensin.
39.Ben hamdedenim, Sen hamdedilmeye lâyık olansın.
40.Ben övenim, Sen övülensin.
41.Ben zikredenim, Sen zikredilensin.
42.Ben isteyenim, Sen istenilensin.
43.Ben sevenim, Sen sevilensin.
44.Ben şeklen âşık olanım, Sen gerçekten âşık olunansın.
45.Ben yönelenim, Sen yönelinip hedeflenensin; Çünkü Sen'den başka gâye yok.
46.Allahım, benim için Senin mertebenden başka mertebe yok. 
47.Benim için Senin hidayetinden başka hidâyet yok.
48.Benim için Senin fazlından, kereminden, lütfundan başka lütuf yok.
49.Benim için Senin verdiğin muvaffakiyetten (başarıdan) başka muvaffakiyet (başarı) yok.
50.Benim için Senin nimetinden başka nimet yok.
51.Benim için Senin gücünden başka güç yok.
52.Benim için Senin kuvvetinden başka kuvvet yok.
53.Benim için Senin bereketinden başka bereket yok. Çünkü, her şey Senin katındandır.
54.Sana dayandım, sana güvendim.
55.Sen Samed olan Allah'sın ki O; doğurmadı, doğurulmadı, onun benzeri ve dengi yoktur ve O, tektir.
56.Allahım! Sen benim gâyemsin. Senin rızânı kazanmayı ve sana kavuşmayı benim için kolaylaştır.
57.Allahım! İsteğimi ver; Sen kalbimde olanı bilirsin, benim sözüme ihtiyacın yok.
58.Ey yardım isteyenlerin yardımına yetişen, bize de yardım eyle.
59.Ey merhametlilerin en merhametlisi olan Allahım! Rahmetinle duâ ve yakarışımızı kabûl eyle.
60.Efendimiz Hz.Muhammed'e (Sallallahü Aleyhi ve Sellem), ailesine ve tüm ashâbına salâtü selâm eyle.


Hızbü'l Ğâyât Hakkında İzahât

Mälum ola ki, bu Hızbü'l-Ğâyât li-Tevhîdi'llāhi'l-Kädi'l-Hâcât ismiyle müsemmâ vird-i şerîf, bir büyük ve güzel ve gayet dilber, Elfäz-ı Şerifeleri mücmel, meâni-i latifeleri kesîr, nâdiri'l-misil vird-i şeriftir.


Bütün büyükler Allah'a karşı dâima şükür ve niyâz halinde idiler

Bütün peygamberler 'alā nebiyyinä ve aleyhimüssalâti vesselâm ve Sıddîkler, Ârifler, Sâlihler ve Âşıklar Rıdvânullâhi Teâlâ Aleyhim Ecma'în, buldukları mertebeleri, bütün nimetleri, fazl ü kemâlleri ve lütf ü keremlerin cümlesini Hak Teâlâ'dan görüp, Hak Teâlâ'ya teveccüh-i tâm, şükür ve hamd ü senâlar etmişlerdir. Nefsinde kâmil, gayride mükemmil olup, mâsivâya asla meyl etmeyerek, Hazret-i Allah Celle Şânühû'ya kemål-i teveccüh ile teveccüh-i tâm buyurmuşlardır.

Peygamberân-ı Izâm Efendilerimiz cemî' ma'siyetlerden ve noksanlardan masumlar iken ve peygamber olmayanlar her vechile mahfuzlar iken, bununla beraber kendilerini daima kusur ve noksanda görüp, sıdk u sadakat ile Mevlâ'ya tazarru' ve niyazlar ederek, nice göz yaşları akıtıp ve nice kendilerini noksanda görmeye delalet eden envâ-i türlü kelâmlar ve münâcâtlar ile gece ve gündüz Hak Teâlâ Hazretlerine tevâzu', huşû', huzû' ve inkıyâd-ı tâm üzerine olmuşlardır.

İmdi bu vird-i şerif, icmâlen, bu mânâları müştemildir. Okumak isteyenlere izin verilmiştir. Umulur ki, Mevlâ'dan çok feyz ve inâyetler, dünyevî ve uhrevi menfaatler teveccüh eder, İnşâallahü Teâlâ. Mânâlarını bilenlere malumdur.


Nasıl Okunacak?

İmdi vird edinip okuyacak zât, bunu dahi ibtidâ Cuma günü sayfa başında "Elhamdülillâhi Rabbi'l-Âlemîn" kavlinden eûzü besmele, salevât-ı Şerîfe ile başlayıp âhirine, "ve Sallallâhü alâ Seyyidinâ Muhammedin ve Âlihî ve Sahbihî ecme'în" Salevât-ı Şerîfesine kadar okuyup tamam eder.


Her gün ölünceye kadar bu üslup üzere niyyet-i hâlise ile okuyup devam ederek ve bunun böylece güzel güzel tertibine muvaffak olan zevât-ı kirâmı ve ulemâ-yı ızâm efendilerimizi, üstadlarımızı ve bu fakir dâilerini hâsseten ve cemî' ümmet-i Muhammed'i âmmeten ve din ü devlet ve millet-i İslâm ve bunlara bihakkın tesâhüb eden zevi'l kadri ve'l-ihtirâm ve bu mezkûrâttan, âhirete teşrif buyuran ve bugünkü günde el'an berhayât olan cümle ümmet-i Muhammed din kardeşlerimizi hayırlı dualar, rahmetler, mağfiretler, inâyetler ve selâmetler ile zikir buyurmaları hamiyyet ve salâbet-i dîniyye ve kemâlât-ı insâniyye ashâbından rica olunur, kardeşlerim. 

Femen yehdi'llâhü fehüve'l-mühted, ve's-selâmü alâ meni't-tebe'a'l-hüdâ.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder