7 Nisan 2010 Çarşamba

ZEM ZEM

ZEM ZEM YERYÜZÜNDEKİ SULARIN EN EFDALİDİR


Tıbb-ı nebevi yazarlarından İbni kayım diyorki :

Kendim ve başkalarının üzerinde,zemzem suyu ile şifa bulmayı tecrübe ettim.Beni hayrete düşüren tesirlerini gördüm.Çeşitli hastalıklara mübtela oldum;şifasını zemzem içerek –Allah’ın izniyle buldum
Zemzem şifa niyetiyle içilirse;
Mideyi temizler
Böbrekleri temizler
Bağırsakları temizler
Karaciğer için çok faydalıdır
Baş ağrısını giderir
Üzüntü ve kederleri izale eder
Gözlerdeki görme duyusunu kuvvetlendirir
Kalbi güçlendirir
Harareti söndürür. (İbn-i Kayyım, Mukaddime sf.39)


Peygamber efendimizin “zemzem hangi niyetle içilirse, onun
içindir' beyanını asla unutmamak lazımdır.
Zemzem suyu mübarekliğinin yanında birleşiminde de diğer sulardan farklı bir özelliğe sahiptir.
Zemzem suyunda kimyasal farklar
şöyle çıkmıştır.
• Eriyici madeni tuz milyonda 1620 mgram.
• Klor grubu milyonda 234 mgram
• Karbonat grubu milyonda 365 m.
gram.
• Kükürt grubu milyonda 190 m. gram
Nitrat yok
• Sülfat yok
• Hafif tuzludur. Bundan dolayı da
Uzun müddet kokuşmadan bekler. Bir çok Müslüman’ın evinde
yıllarca bekletilmiş zemzem suyu vardır. Hiçbir bozulma
Söz konuşu değildir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder