9 Ağustos 2010 Pazartesi

Nevşehir Destanı

Nevşehir Destanı
Aşık YAHYA
Sert eser gezdim bütün cihanı
Nevşehir resmince şehir görmedim
Emsali varsa bir göster hani
Nevşehir resmince şehir görmedim
Yiğit olmayanda perde ar olmaz

Sözünde durmayan adam er olmaz
Avanos, Ürgüp, Arapsun üçü bir olmaz
Nevşehir gibi şehir görmedim
Kırşehir ,Develihisar güzelin yeri
Ulu kışla ile maden insanın harı
Aşıklar bilirler Niğde’yi Bor’u
Nevşehir gibi şehir görmedim
Everek , Erciyas’ın ardından geri
İncesu altı saat oradan beri
Ulu bedestenli koca Kayseri
Nevşehir gibi şehir görmedim
Sivas’a varınca eyledim hata
Dedim burada durmama giderim Tokat’a
Yılancık ocağını gördüm varınca Kat’a
Nevşehir gibi şehir görmedim
Yozgat,Çorum,Merzifon,Samsun’dan dön geri
Sungurluyu görün gelirken yolda Çankırı
Merkezi hükümet oldu şimdi engürü
Nevşehir gibi şehir görmedim.
Herkes matağını meydanda satsın
Ehli aşk olanlar kaygısın atsın
Mecidiye, Bala Kalaycık hem yüzü batsın
Nevşehir gibi şehir görmedim.
Çubuk, Çerkeşe varırsan olursan yaş
Sivrihisarda görürsün çok taş
Beypazarı,Nallıhan,Köstebek,Ayaş
Nevşehir gibi şehir görmedim.
Hiç Durmaz akar gözümüz yaşı
Ahettik erittik dağ ile taşı
Bursa, Eskişehir şehirler başı
Nevşehir gibi şehir görmedim
Sert eser gezdik büsbütün Dünya
Varamadım Girit’ e görmedim Hanya
Evliyalar başı sorarsan Konya
Nevşehir gibi şehir görmedim.
Seydişehir, Beyşehir hiç gelmezdiler
Sillenin güzeli benzemiş güle
Gelirsen eylenme sen Ereğliye
Nevşehir gibi şehir görmedim
Çoban olupta koyun güdene
Aşk olsun yurduna sağlam gidene
Tarsus, Mersin,Yarcuvat, Silifka,Adana
Nevşehir gibi şehir görmedim.
Osmaniyenin içinden çabuk geçsinler
Feyzipaşa varıp bir su içsinler
Islahiye şehrinden çabuk çıksınlar
Nevşehir gibi şehir görmedim
Hesap et gezdik Dünya dört köşe
Sıtkile başlardık sorarsan işe
Kilisi, Antepi gezdim geleli Maraşa
Nevşehir gibi şehir görmedim
Okudum bir zaman inanki yazdım
Gurbette canımdan usandım bezdim
Diyarbakır,Harput,Malatya yı gezdim
Nevşehir gibi şehir görmedim
Severim Nevşehir i ta ezelden candan
Nere varsak destan isterler benden
Yahya der: Vatan sevgi imandan
Nevşehir gibi şehir görmedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder