25 Ocak 2022 Salı

Bin Adam Değerinde Bir Kadın


Kabe İmamı anlatıyor:

Kur’an öğrettiğim gruba katılmak için küçük bir çocuk geldi.
Dedim ki çocuğa:
-Kur’an'dan ezberinde bir şey var mı?
-Evet dedi.

Dedim ki ona:
-“Amme cüzünden bir şey okur musun?”
Okudu.
Sonra dedim:
-Tebârake Sûresi ezberinde mi?
Yaşı küçük olmasına rağmen, okuyuşu hoşuma gitti, beğendim.
Ve Nahl Sûresini sordum.
Onu da ezberlemişti, hayranlığım arttı.
Uzun sûreleri sordum bu kez:
-“Bakara Sûresi ezberinde mi?”
-Evet dedi ve hatasız okudu.
Bu kez sordum:
-Yavrucuğum sen hafız mısın?
-Evet, dedi.
Sübhânallâh, Mâşâallâh, Tebârakallâh!
Ertesi gün velisiyle birlikte gelmesini istedim ondan.
Ben hayretlerdeyim.
Bir baba nasıl böyle olabilirdi, nasıl böyle bir çocuk yetiştirmişti?
Ve geldi velisi.
Babanın gelişi benim için büyük sürpriz oldu.
Çünkü babanın görünüşü hiç de sünnete uygun yaşıyormuş izlenimini vermiyordu.
Sözü ilk o aldı ve dedi ki:
-Biliyorum, sen onun babası olduğuma hayret ettin.
Ben seni merakta bırakmayacak, ve söyleyeceğim.
Bu gördüğün çocuğun arkasında bin adam değerinde bir kadın var!
Ve müjde vereyim sana.
Evde 3 oğlum var ve hepsi de Kur’an hafızı.
Bir de 4 yaşında bir kızım var, o da Amme cüzünü ezberliyor şimdi.
Hayret ettim:
-Bu nasıl olur?
Dedi ki bana:
-Anneleri çocuk konuşmaya başladığı andan itibaren Kur’an ezberletmeye başlatıyor ve çocukları hep bu yönde teşvik ediyor.
Kim önce ezberlerse, o günün akşam yemeğini, o seçiyor.
Kim ezberini önce verirse, hafta sonu tatilinde nereye gidileceğini, o belirliyor.
Kim önce hatim yaparsa, o yıl senelik tatilde nereye gidileceğine, o karar veriyor..
İşte böylece çocuklar arasında Kur’an ezberlemede, hatim yapmada tatlı bir yarış ahlâkı oluştu.

Evet işte hayırlı evlat yetiştiren sâliha kadının hali bu..
Eğer kadın ıslah olursa, evi, ailesi, yetiştireceği nesiller de ıslah olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder