23 Ocak 2022 Pazar

Bu dünyânın sıkıntısını çektiğin yeter, artık Bana gel...

Şeyhulislâm Berdeî Sultan Türbesi, Eğirdir, Isparta

Isparta'nın Eğirdir İlçesi'ndeki Şeyhülislâm Berdeî Hazretleri bir gün talebelerini toplayıp;
-Bu gece rüyâmda Peygamber Efendimizi gördüm.
Bana; "Oğul bu dünyânın sıkıntısını çektiğin yeter, Artık bana gel" buyurdular.
Ben de, "Yâ Rasûlallah! Sana ne ile geleyim, Sana lâyık hediyem yok" deyince; 

"Oğullarından birkaçıyla gel, hediye olarak bu yeter" buyurdular.
Böyle söyler söylemez talebeleri feryâd edip ağlaşmaya başladı.
Oğullarına; "Benimle hanginiz gider?" diye sordu. 
Hepsi cân-u gönülden âhiret yolculuğunu istediler.
O gün hepsinin tabutlarını hazırlattı.
Akşama doğru kendisi ve bütün oğulları vefât etti.
Kendisinden sonra meşhûr talebesi, halîfesi ve dâmâdı Pîrî Halîfe Muhammed insanlara rehberlik edip, çok kıymetli hizmetler yaptı.
Bu zâtın oğlu olan Muhammed Çelebi Sultan ve bunun torunu Şeyh Burhâneddîn Hazretleri de orada yetişen meşhûr velîlerdendir...
Şeyhulislâm Berdeî Sultan Hazretlerinin Sandukası


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder