15 Mart 2023 Çarşamba

Senin hakkını yediler ama...

"Lâdikli Ahmed Ağa" Kitabının Kapağı

Emekli Pilot Albay Necmi Sami Bek anlatıyor:

Bir terfi dönemindeyiz, terfi bekliyorum. 
General olmam gerekiyordu, takdir, terfi ettirmediler.
Kurmay sınıfına dahil olduğunuz halde?

Ve kadrosu da bulunduğu halde!... 
Ertesi gün Ahmed Ağa'yı ziyârete gittim. 
Dışarda, yolda karşıladı beni o gün: 
-Geel kardeşim gel, senin hakkını yediler ama, onların da yenecek tarafı bulundu! dedi.

Ben meseleyi anlatmadan söylüyor Ahmed Ağa bunları. 
Sonra içeri girdik: 
-Sen üzülme! dedi.

Ben de: 
-Takdir bu olduktan sonra üzülecek bir şey yok ama, bir şeye üzülüyorum!... 
Benim hislerimle mantığım dengeye girmişken, memleketime mecbur olduğum hizmeti yapmak elime geçecekken, beni bundan mahrum ettiler! 
Üzüldüğüm taraf bu... 
Yoksa ne maaşındayım, ne makamındayım, ne apoletindeki yıldızdayım. 
Hizmetten beni alıkoydular! 
Buna üzüldüm, başka bir şeye değil... dedim.

Kaynak: Lâdikli Ahmed Ağa, Mustafa ÖZDAMAR Sh.:184.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder