28 Eylül 2012 Cuma

HAKKARİ'YE ULAŞIM

Van - Hakkari arası yaklaşık 210 km dır. Yolu asfalttır ve güzeldir. Bu yüzden hiç endişe edilmesne gerek yok. Erzurum-Ağrı istikametinden Erciş üzeri Van'a geldikten sonra İpek yolunu takip ediyorsunuz. Van'ın sembolü olan büyük beyaz bir kedi heykeli gördüğünüz göbekten İran-Hakkari yazan tabelayı görürsünüz.
Bu istikamette ilerlerlerseniz Van Gölü , Star Vantur otobüslerinin şubelerini göreceğiniz dört yoldan sağa döndüğünüzde sizi Hakkari'ye ulaştıracak yolun üzerindesiniz demektir.
Diyarbakır-Bitlis-Tatvan veya Elazığ-Bingöl-Muş-Tatvan güzergahından Vana geliyorsanız. Van'ın Gevaş ilçesini geçtikten sonra karşınıza üç yol çıkacaktır. Bu göbekten sola dönmeden dümdüz ilerlerseniz Van'a girmeden direk Hakkari yoluna çıkarsınız. Yani en azından bir 20-30 km kazançlı olursunuz. Bu yolun üzerinde Van'ın şirin bir ilçesi olan Gürpınar'dan geçeceksiniz.
Unutmadan söyleyeyim yol boyunca çok muhteşem manzaralarla ve şimdiye kadar görmediğiniz güzellikte bir çevreyle karşılaşacağınızdan yanınıza fotoğraf makinenizi almayı unutmayın.
Yaklaşık 20 km sonra Zernek barajı civarında olursunuz. Yol virajlı ve tepeli olduğundan biraz dikkatli olmanızda fayda var. Göl kenarında özellikle bahar ve yaz aylarında balıkçıların taze yakaladıkları tatlı su balıklarından alabilirsiniz. Daha sonra Hoşap ilçesi gelir. Bu ilçeyi de geçtikten sonra Başkale ilçesine doğru yol alırsınız. Ancak 2710 m rakımlı ve 33 virajlar denilen çetin bir rampa sizi bekliyor. Eğer yaz aylarında seyahat ediyorsanız sorun yok ancak kış ayları ise mutlaka zincir takmanız gerekiyor. Güzeldere geçidinden sonra Başkale ilçesine ulaşırsınız. Başkale hemen hemen Hakkari ile Van'ın ortası sayılabilecek bir yer. yani yaklaşık 90 km yolunuz kaldı. Biraz sabredin daha bir şey görmediniz
Başkale'den sonra Türkiye'nin en derin ve en uzun vadisine gireceksiniz. Gerçekten doğal manzaralar muhteşem. Hakkari'ye kadar yolda Zap nehri size arkadaşlık edecektir. İlk tünelden geçtikten sonra sağ tarafınızda Zap'a dökülen bembeyaz , gür bir akarsu göreceksiniz. Yazları genelde mesire yeri olarak kullanılan Kırıkdağdır. Ve o gür su da Cilo dağlarından gelmektedir. Bir tüneli daha geçip Hakkari yol ayrımına geleceksiniz. Bundan sonra kısa bir tırmanış var. (Uzundere geçidine göre). Ve son keskin virajı aldıktan sonra karşınızda her tarafı muhteşem dağlar ve doğal güzellikleri olan "Dağların kenti Hakkari" ye gelmiş bulunuyorsunuz. Hoş Geldiniz.
Şırnak üzeri de Hakkari'ye gelebilirsiniz. Ancak bu yol Van yoluna göre birazcık bakımsız ve virajlı olduğundan dolayı eğer mümkünse kullanmamanızı tavsiye ederiz.

HAKKÂRİ SAYFASINA DÖNMEK İÇİN TIKLAYINIZ...