8 Ağustos 2024 Perşembe

Dağların mecnunu oldu bu Ahmet / Şiir

Nergisler tomurcuk laleler açar 
Müşâhede ettim ol bizden kaçar 
Melekler ol yolda reyhanlar saçar 
Dağların mecnunu oldu bu Ahmet

Ey gönül ağlama bir gün bulursun 
Hakk'a yalvarırsan satın alırsın 
Abidler safından geri kalırsın 
Dağların mecnunu oldu bu Ahmet

Vakit oldu ben namaza gidecem 
Hüdâm, rahmetini ben yad edecem 
Rahmetin gelirse dünyayı nidecem 
Dağların mecnunu oldu bu Ahmet

Oynadı kılıçlar çekildi alem 
Yediler öndedir ol kırklar gelen 
Var mı evliyânın hesabın bilen 
Mevla'nın askeri oldun mu Ahmet

Ol içinde hür oldu aciz Ahmet 
Yaratan Mevla'dan gelirse rahmet 
Aşkın kapusunda çok çektim zahmet 
Dağların mecnunu oldu bu Ahmet

Bu kara yüzümü tuttum mevlâya 
Ol nurun dokanmış ârş-ı â'lâya 
Ol gafletler basmış geri kalmaya 
Dağların mecnunu oldu bu Ahmet

Dikmişim bağlanı biterse üzüm 
Hakk'in dergâhında ak olsa yüzüm 
Satılmaz metäin hurdadır bezin 
Mevlâ Mevlâ derde yanar bu Ahmet

Lâdikli Hacı Ahmed Ağa


     Kaynak: 

  • Lâdikli Âşık Ahmed Hüdâî, Ahmet Elma, 2011, 5.Baskı, S.192.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder