30 Mart 2023 Perşembe

Her sene Berâat Gecesi'nde bütün Peygamberler ve Evliyâullah orada toplanır.

"Lâdikli Ahmed Ağa" Kitabının Kapağı

Konya'da Hayra Hizmet Vakfı'nda Hasan Hüseyin Varol Hoca anlatıyor:

Bir Berat gecesi, Ahmed Ağa'dayız.
-Bugün nereye gideceksiniz? diye sorduk:
-Bugün, Mekke-i Mükerreme'de bir toplantı olacak. 
Harem-i Şerif'te, Zemzem kuyusunun başında. Her sene bu gece -Berat gecesi- Zemzem kuyusunun suyu coşar kabarır, ağzına kadar gelir. 
Rasulullah Efendimizin ruhaniyeti ve bütün peygamberler, evliyaullah orada toplanır.
Sami Efendi Hazretleri de gelir, orada hep birlikte bir dua yapılır. 
Bizler de bulunuruz. 
O dua yapılır, sonra o kuyudan bir su içilir, artanı da oraya dökülür, ondan sonra su normale çekilir. 
Zemzem kuyusunun suyunun bitmeyişinin hikmeti bu... 
Her sene bu merasim yapılır!... dedi. 

Ahmed Ağa böyle anlatınca, ben: 
-Hacı Baba, ben o zemzemden isterim! dedim.
-Olur, getireyim! dedi. 
Bir müddet sonra Ahmed Ağa gitti, biz şu meşhur odasındayız.
Biz gittik mi, öylece! deyip dönmezdik. 
Gecelerdik orada genellikle. 
Ahmed Ağa gider vazifesini yapar, sabaha yakın dönerdi. 
O gece de öyle yaptı. 
Sabaha kadar yatmadık biz. 
Sabah namazını kıldık, Ahmed Ağa geldi, elinde zemzem şişesiyle. 
Hepimiz içtik, hatta geri kalanını da Konya'ya getirdim ben...

Kaynak: Lâdikli Ahmed Ağa, Mustafa ÖZDAMAR Sh.:191.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder