8 Nisan 2023 Cumartesi

Bre densiz! Sen yeniçeri isen, ben de padişahım!

18.Osmanlı Padişahı Sultan İbrahim Han, bir defasında Edirne’de Ayak Divanı'na çıkmış ve halkın problemlerini, şikayetlerini dinliyordu.
Halktan biri ileri çıkıp padişahı selâmladıktan sonra:

-Padişahım! Benim şikâyetim vardır” deyince, Sultan:
-Söyle de tedbir edelim, haklıysan haksızı cezalandıralım, dedi. 
O adam:
-Padişahım! Kerim Ağa denen eşkıya bana zulmetti. 
Malımı, mülkümü alıp çoluk çocuğumla sokaklara attı. 
Memleketin varlıklı ailelerinden iken, bir lokmaya muhtaç oldum, dedi. 

Padişah şahitleri dinledikten sonra, Kerim Ağa’yı getirtti ve:

-Ağa! Hakkında şikâyet var. 
Mazlumları soyar, mallarını alarak sokaklara atarmışsın. 
Doğru mudur?” diye sordu. 

Ağa özür dileyeceği yerde, ileri geri konuşmaya başladı. 
“Ben yeniçeriyim” diye diklendi. 

Bunun üzerine padişah hiddetle yerinden kalkıp adamın yakasından tutarak yere çarptı:
-Bre densiz! 
Sen yeniçeri isen, ben de padişahım! dedi. 
Ağa cezalandırılıp haklıya hakkı teslim edildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder