21 Nisan 2023 Cuma

Şimdi anladınız mı niçin böyle yaptığımı?

Ilıcalı Hacı Zeki Efendi anlatıyor:

Bir Cuma Lala Paşa Camii'ne gittim. 
Erzurum Müftüsü Osman Bektaş Hoca Efendi de vaaz ediyordu. 
O sırada Müftü Efendi mihrabtan kalktı, koştu. 

Baktım ki Alvarlı Efe Hazretleri'nin oğlu Hâce Seyfeddin Efendi teşrif ettiler. 
Müftü Efendi ısrarla ayakkabılarını alıp koluna girdi. 
Ve O'nu mihraba oturttu. 
Cemaatten yadırgayanlar oldu.

Namazdan sonra Müftü Efendi'nin etrafını sardılar:
-Müftü Efendi, Siz yaşça Hacı Seyfeddin Efendi'den büyüksünüz, ilmen de öyle. 
Niçin böyle yaptınız? dediler.
"Etrafıma çevrilin de anlatayım" buyurdu:

-Bu gece rüyamda Sahabe-i Kiram'ı toplanmış gördüm. 
Başta Hz.Ömer, Hz.Osman ve Hz.Ali vardı. 
Ben de bir kenarda oturuyordum. 
"Vaktin kutbu geliyor" dediler. 
Bekledik. 
Fahr-i Âlem Efendimiz, arkasında Hz.Ebu Bekir Efendimiz, onun arkasında da Hace Seyfeddin Efendi teşrif ettiler. 
Hz.Rasûlüllah Hâce Seyfeddin Efendiyi takdim ettiler. 
Öylece uyandım.
Şimdi anladınız mı niçin böyle yaptığımı?

  • Alvarlı Efe Hazretleri, Ahmet Ersöz; s.60.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder