1 Nisan 2023 Cumartesi

Çorap elimde iken Hoca Efendi faytondan iniverdi....

Hacı Veyiszâde Mustafa Efendi'nin Babası Hacı Veyis Efendi
Hacı Veyiszâde hocamızın Sünnet-i Seniyye'ye ne derece bağlı olduğuna dair bir olayı hatırlayalım. Merhum Hafiz Ahmet Kirtiş, sesi, okuyuşu güzel olduğu kadar musiki bilen ve makamlar hakkında geniş bilgisi olan ve aynı zamanda icra eden bir kişi idi. 
Bir müddet Aziziye ve Ovaloğlu Camilerinde müezzinlik yapmışsa da sonra resmi görevi bırakmıştı. 
O anlatıyor:-Bir gün ikindi namazını Aziziye Camii'nde kılmak üzere erkenden gittim. 
Abdest almak için şadırvanın yanındayım. 
Ayağımda takunya. 
Önce sağ çorabımı çıkarmışım. 
Çorap elimde, sağ ayağım çıplak hâlde iken Hoca Efendi faytondan iniverdi. 
Beni o hâlde görünce yanıma geldi ve beni şöyle bir sumsukladı ve:
-Hafiz Ahmet, Babam! 
En küçük sünneti bile terk etmeye hakkımız yok, demişti. 

Ben bir ay kadar o sumsuğun acısını göğsümde hissettim.

  • Hacı Veyiszâde Mustafa Efendi ve Ailesi, Mehmet Ali Uz, Sh. 74, 75.

"Hacı Veyiszâde Mustafa Efendi ve Ailesi" Kitabının Kapağı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder