19 Haziran 2011 Pazar

Aydın GÜZELDAL

 Artova’nın dağlarını didik didik eleyen 
Madenci Aydın GÜZELDAL
1943 Trabzon-Sürmene doğumlu. İlkokulu Sürmene’de bitirdi. 13 yaşında iken İstanbul’a giderek inşaatlarda amele olarak işe başladı. Kısa sürede mozaik, kalıp ve duvar ustası oldu. 1963 yılında gittiği askerlik hizmetini 1965 yılanda tamamlayarak Sürmene’ye döndü. Aynı yıl ailece Samsun’a taşındılar. 1968 yılında Almanya’ya işçi olarak gitti, ancak kısa süre işçi olarak çalıştıktan sonra altı yıl Türk Hava Yolları Acentasında yöneticilik yaptı. 1977 yılında Türkiye’ye geri döndü. Almanya’da kazandığı paralarla iş makineleri aldı. Edirne-Enez liman inşaatı, Hasan Uğurlu baraj inşaatı, Soma’da Gama AŞ. İle elektrik santralı kurma işi, Elbistan Termik Santrali hafriyat işi, Hatay-Cilvegözü yolu dolgu işleri ile Artova ve Aşağıgüçlü göletleri inşatlarında taşeronluk yaptı. 1990 yılından itibaren Güzeldal Madencilik Şirketi olarak Artova’da bulunmakta olup Tokat-Sivas ve Yozgat ilinin dağlarını adım adım gezmiştir.


Dağlara baktığı zaman toprağın renginden, üzerindeki bitki örtüsünden hangi maden yataklarına sahip olduğunu hissetmektedir. Mütevazi bir yaşam biçimi vardır. Zengin olmak gibi bir hırsı olmamakla birlikte bana anlattığı bir şey için çok paramın olmasını arzu etmekteyim diyerek şöyle özetlemekte: “ bazen birileri gelip köylerine Cami yada Kur’an Kursu inşaatı başlattıklarını, üç-beş kamyon çimento, demir yada tuğlaya ihtiyaçlarının bulunduğunu söylüyorlar. O zaman içimden geliyor ki, tamam ben hepsini karşılayacağım, alın şu parayı yada gidip şuradan alın ben oraya ödeyeyim diyebilsem.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder