27 Mayıs 2024 Pazartesi

Gözyaşlarıyla O Günü Bekliyorum!

Bazı hocaefendilerin bizzat yaşayıp şahit oldukları çok ibretlik bir hadise:

Emr-i bi'l-maruf ve nehy-i ani'l-münker yapmak üzere Türkiye'nin her yerini karış karış gezen bazı hocaefendiler, tebliğ ve davet çalışmalarını sürdürürken yolları bir kasabaya düşmüş. 
Orada da sohbetler vaazlar yapmışlar, çok güzel manevi bir ortam oluşmuş.
Yöre halkı hocaefendileri çok sevmiş ve onları güzelce ağırlamışlar.
Yöre halkından bir tanesi, hocaefendilerin dikkatini çekmiş. 
Bu kimse ne hikmetse devamlı surette iki gözü iki çeşme ağlıyormuş. 
Kendisiyle biraz muhabbet etmek imkanı bulduklarında, ona;
-Niçin devamlı ağlıyorsun? diye sormuşlar. 

O kimse derin bir iç çekmiş ve gözyaşlarıyla anlatmaya başlamış;
-Benim devamlı ağlamamın sebebi, gördüğüm bir rüyadır. 
Bu rüyanın etkisinden de hala kurtulmuş değilim. 
Bu güne kadar rüyamı kimseye anlatmadım, ancak sizin gibi kendilerini Din-i Mübin-i İslâm'ı anlatmaya adamış muhterem hocaefendilerin ricasını da kırmak istemem.

Gördüğüm o müthiş rüyaya gelince:
Kıyamet kopmuş, insanlar kabirlerinden kalkmışlar ve mahşer yerinde toplanmışlardı. 
Herkes korku ve dehşet içinde akıbetinin ne olacağım bekliyor, adeta müthiş bir can pazarı yaşanıyordu. 
O hengame sürüp giderken, mahşer halkından ayrı bir yerde yüksek bir tepe üzerinde büyük bir topluluk vardı. 
O topluluğun başında Peygamber Efendimiz Sallallâhü Aleyhi ve Sellem bulunuyordu, 
O'nun hemen ardında ise dört halifesi; Hz.Ebu Bekir, Hz.Ömer, Hz.Osman ve Hz.Ali Radıyallahuü Anhüm duruyordu. 
Onların her birinin ardında da büyük kalabalıklar vardı.
Peygamber Efendimiz Sallallahu Aleyhi ve Sellem arkasına döndü ve halifelerinin her birine ayrı ayrı hitap ederek:
- Ente Minnî (Sen Bendensin!), buyurdu.

Bunun üzerine Hulefá-i Raşidin de arkalanına döndüler ve peşlerinde saf tutmuş olan topluluğa yüksek sesle hitap ederek:
-Entüm Minnî (Siz Bendensiniz!), buyurdular.

İşte ben de oradaydım ve Hz. Ali Radıyallahü Anh'in arkasındaki topluluğun içinde bulunuyordum.
Bu rüyayı gördüğüm gecenin sabahı, ezanla birlikte ağlayarak uyandım. 
Rüyada gördüğüm o mânevi atmosfer, o manevi haz ve lezzet hiç aklımdan çıkmıyor. 
Hz.Ali Radıyallahü Anh'in "Entüm Minni (Siz Bendensiniz!)" sözü hala kulaklarımda yankılanıyor.

İşte o günden beri gözyaşlarıyla, hasret ve özlemle Hz. Ali Radıyallahü Anh'in ardında toplanacağım o günü bekliyorum!.. 
Benim devamlı ağlayıp gözyaşı dökmem bundandır.

*Lalegül Dergisi, Mayıs 2023, 123.Sayı, Sh.32, 33. 
  Mustafa Özşimşekler'in Yazısı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder