16 Ocak 2023 Pazartesi

Peki, sen de aklın erdiğinde ver!

"Hacı Veyiszâde Mustafa Efendi ve Ailesi" Kitabının Kapağı

Talebelerinden Nuri Baş, Hacı Veyiz Zâde'yi anlatıyor:

Hacı Veyis Zâde, ömür boyu insanları daima hayra ve ibadete teşvik etmiştir. 
İnsanlara böylesine ihlaslı, samimi ve candan hizmet eden birisini görmedim diyebilirim. 
Hocam bir gün İmam-Hatip Okuluna yardım için bir dükkâna varır. 

Dükkan sahibi asık bir suratla:
-Hoca, benim öyle yerlere verecek param yok! der. 
Hoca da:
-Peki ihvanım, sen de aklın erdiğinde ver, der. 

"Esselâmü Aleyküm" diyerek hiç bir çehre değişikliği göstermeden dükkândan çıkar gider. 
Sonra o adam; "Aman Allah'ım, ben ne yaptım, akıl ermek ne demek" diye üzülür. 
Hemen kasayı açar, cebine paraları doldurur, doğru Aziziye Camii'ne koşar. 
Hoca Efendi'nin odasına girer, ağlayarak:
-Hocam, beni affet, ben bilemedim, diyerek özürler diler ve cebini oraya boşaltır.

  • Hacı Veyiszâde Mustafa Efendi ve Ailesi, Mehmet Ali Uz, Sh. 120.
Hacı Veyiszâde Mustafa Efendi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder