28 Ocak 2023 Cumartesi

Turgut Özal, Cumhurbaşkanı Olduktan Sonra Namazlarını Nasıl Kılmış?

Özal Çankaya'ya çıktığı dönemlerde nasıl namaz kıldığını bir gazeteye verdiği demeçte şöyle anlatır.
-Askerler benim namaz kılıp kılmadığımı denetlemeye geliyorlardı.
Zaten geleceklerini, içerde adamlarının olabileceğini sezdim, tedbirimi almıştım.
Bulunduğum odanın arkasında tuvalet, onun az ötesinde boş bir oda vardı.
Evde kullanmadığımız bir hasır vardı, onu götürdüm o odaya, dürüp koydum.

Kapının arkasına da, sürgülü kilit aldım.
Evden çekiç götürdüm, o kilidi kapının arkasına çaktım.
Askerler ziyaretime öyle kurnaz geldi ki, kış günü olduğu için öğlenle ikindinin zaman arası çok dardı.
Öğle okunmadan geldiler, ikindi okununca gittiler.
Öğlen okununca biraz bekledim.
Onlar çay içerken:
-Ben bir lavobaya gideyim siz oturun, dedim.
Arkadan gelir bakarlar diye sürgülü kilidi kilitledim.
Şüphelenmesinler diye sadece farzını o evden getirdiğim hasırı açıp kıldım.
Sonra lavobada elimi ıslattım, mendilimle elimi silerek dışarı çıktım.
Ne yani Cumhurbaşkanı oldum diye, onlar var diye namazımı mı terketseydim" demiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder