9 Ocak 2023 Pazartesi

Yirmi kereden fazla onu enseme alarak arşa götürdüm.

"Konya Velileri" Kitabının Kapağı
Bir gün Şeyh Selahaddin Hazretleri (Allah O'ndan razı olsun) buyurdu ki: 
Bir gün Seyyid Burhaneddin Muhakkık'ın (Allah O'nun zikrini yüceltsin) hizmetinde tam bir huzurla başımı önüme eğip otur muştum. 
O da Mevlânâ'nın büyüklüğünden bahsediyordu. 
Dedi ki: Çocukluğunda o sultanın (Yani Mevlânâ'nın) lalası ve atabeği idim. 
Mi'rac zamanlarımda yirmi kereden fazla onu enseme alarak arşa götürmüştüm. 
Nihayet bu yüceliğe ulaştı. 
Benim O'nun üzerinde hakkım vardır. 
O hanedanın merhameti, ihsânı çok ve sonsuzdur, buyurdu ve şu beyti söyledi:
-İnsanlara iyilikte bulun ki, onların kalblerini kendine kul edesin.
İnsan, çok defa insanları kul eder.

  • Konya Velileri, Hasan Özönder, Sh. 38.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder