5 Ocak 2023 Perşembe

Bugün Arabistan tarafına gideceğiz!

"Lâdikli Ahmed Ağa" Kitabının Kapağı

Konya'da, Hayra Hizmet Vakfi'nda, Hasan Hüseyin Varol Hoca anlatıyor:
-Bir kış günüydü, arkadaşlarla ziyaretine gitmiştik. 
Yatsı namazını kıldık. 
Belli bir saati vardı Ahmed Ağa'nın, o vakit gelince müsaade alıp gidiyordu. 
O gün de öyle yaptı: 

-Gardaşlar benim vaktim geldi, bana müsaade! dedi, kalktı:
-Hacı Baba, nereye gideceksiniz bugün? diye sordum.
-Bugün Arabistan tarafına gideceğiz! dedi. 
-Oradan bize taze yiyecekler getir! dedim.
-Olur, getireyim! dedi, çıktı.

Biz Ahmed Ağa'nın bu türlü gitmelerine defalarca rastladığımız için biliyoruz, gönlümüz rahat, garibimize gitmezdi. 
Böyle sır olup gitmeleri sırasında, biz çoğunlukla Ahmed Ağa'nın o meşhur odasında geceler, sonra, sabah namazına doğru tekrar mülaki olurduk onunla. 
Ahmed Ağa sanki abdest tazeleme ye çıkmış da dönüyormuş gibi giriverirdi içeriye.
O gece de öyle yaptı, geldi. 
Biz de sabah namazına hazırlanmıştık zaten. 
Hep birlikte namazlarımızı kılınca Ahmed Ağa, istediğimiz meyveleri önümüze getirdi koydu: 
Portakal, muz ve üzüm vardı hatırladığım kadarıyla...

Kaynak: Lâdikli Ahmed Ağa, Mustafa ÖZDAMAR Sh.:185.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder