22 Ocak 2023 Pazar

Şeyh Sadruddin Konevî'nin Rüyası

Sadruddin Muhammed Konevi, H.656/1258 yıllarında Bağdat'ın Moğollar tarafından işgalinden sonra Hadis ilmiyle daha fazla ilgilenmiş ve Şerhu Hadis-i Erbaîn adlı eserini yazmaya başlamıştır. 
Bağdat'ın Moğollar tarafından işgali karşısında duyduğu büyük üzüntüyü, Hz. Peygamber Sallallahü Aleyhi ve Sellem'in ümmetine yani İslâm alemine yapılan zulüm, hareket ve işkenceleri şöyle dile getirmektedir:

"Bağdat'ın (Moğollar tarafından) alındığını gecenin sabahında Hz. Peygamber Sallallahü Aleyhi ve Sellem'in kefene sarıldığını ve bir çok insanın (taşımak üzere) O'nun naaşına (doğru) koştuklarını gördüm. 
Hz.Peygamberimizin başı açıkta idi, neredeyse yere değiyordu. 
Halka:
-Ne yapıyorsunuz? dedim. 
Onlar da: 
-Hz.Peygamber Sallallahü Aleyhi ve Sellem ölmüştür. 
Biz, onu taşımak ve defnetmek istiyoruz, dediler. 

Kalbime doğdu ki, Hz. Peygamber Sallallahü Aleyhi ve Sellem ölmemiştir. 
Onlara:
-Hz. Peygamberimizin Sallallahü Aleyhi ve Sellem'in yüzünü bir ölünün yüzü gibi görmüyorum(Onun ölmemiş olduğunu sanıyorum).
Sabredin de mesele anlaşılsın, deyip, O'nun ağzına ve burnuna (yüzüne) yaklaştım. 

Kendisinin zayıf zayıf nefes aldığını gördüm. 
Halka yüksek sesle bağırdım. 
Kendilerini karar verdikleri şeyden alıkoydum. 
Sonra heyecanla uyandım. 
Ve farkettim ki bu, İslâm aleminde meydana gelen büyük bir hadisenin sembolüdür. 
Moğolların Bağdat'a kastettikleri haberi gelince Bağdat'ın (onlar tarafından) alındığından şüphelendim.
Ve (bu rüyanın) tarihin kaydettim. 
Sonra da vak'a da bulunan bir çok kimseden (aynı tarihte) Bağdat'ın düştüğünü öğrendim.

Kaynaklar:

  1. SadrüdDin Muhammed Konevi, Şerhu Hadis-i Erbain, İst. Şehit Ali Paşa Ktp. nr. 1369 yp. 51a dan Nihat Keklik, Sadruddin Konevi'nin Felsefesinde Allah, Kainat ve İnsan s, 157-158
  2. Şeyh Sadruddin Konevî, Ahmet Şeref Ceran, s.37


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder