2 Şubat 2023 Perşembe

Hocam, kusura bakma kitabı ters verdim!

Emekli Astsubay Tevfik Akbulut Vehbi Efendi'yi anlatıyor:

Alvarlı Efe Hazretleri'nin kardeşi Hâce Mahmud Vehbi Efendi gönül fethetmede çok muhteşemdi. 
Çok hasta olduğu bir esnada tedavi için gelmiş ve bize misafir olmuştu. 
Akşam beraber kaldığımız bir esnada gündüz mevzusu olan bir kitabı istedi. 
Hemen koşup getirdim. 

Takdim ederken mevzusu geçen sayfayı açıp kendisine ters olarak verdim. 
Vehbi Efendi öylece ters alarak kitabı mütalaa etmeye başladı. 
Ben, hatamı nasıl telafi edeceğim yaşlı ve halsiz olan bu zâtı rahatsız edeceğim diye titrerken: 
-Hocam kusura bakma kitabı ters verdim, diyerek yardımcı olmak için uzandım. 

Kitabı çevirip düzeltilmesini beklerken, o yorgun haliyle ağzından şu kelimeler döküldü: 
-Fark etmez evladım sen üzülme.

Bu muhteşem insan beni üzmemek için kitabı tersten okuyordu. 
Çocukluk yıllarımın bu hatırasını hiç unutamam.

  • Alvarlı Efe Hazretleri, Ahmet Ersöz; s.14.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder