16 Şubat 2023 Perşembe

Bu Zamanda Böyle Müşteri ve Satıcı Bulmak...

Seriyyü's-Sakatî 60 dinara bir kürr (748 dirhem ağırlığında bir ölçü birimi) badem satın aldı. 
Yevmiye defterine bunun kârını üç dinar olarak kaydetti. 
Yani on dinarda yarım dinar kâr kabul etti. 
Tam bu sırada bademin kürr'ü 90 dinara yükseldi. 

Seriyyü's Sakatî'ye sâlih bir alıcı geldi ve:
-Satın aldığın bademleri senden almak istiyorum, kaça vereceksin? dedi.
Seriyyü's-Sakatî:
-63 dinara, dedi. 
Alıcı:
-Ama şimdi bademin kürr'ü 90 dinara yükseldi. dedi. 
Seriy yü's-Sakatî:
- Olsun, ben kararımdan dönmem, dedi. 
Alıcı:
-Ben de kimseyi aldatmamak ve gerekli nasihatte bulunmak üzere Allah'a söz verdim.
Binâenaleyh 90 dinara verirsen alırım, vermezsen almam, dedi. 
Seriyyü's-Sakatî:
-Ben 63 dinardan fazlasına vermem, dedi ve ne o sattı, ne de o aldı.

  • Gazâli'den Tasavvufî Hikayeler, S.48.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder