1 Temmuz 2023 Cumartesi

Benim âdetim demek, nefsin ifadesidir.

Hacı Veyiszâde Mustafa Kurucu'nun Babası Hacı Veyis Efendi'nin Mezarı
Hacı Veyiszâde Hocamızın peder-i muhterem diye bahsettiği muhterem babaları Hacı Veyis Efendi şöyle demektedir:

Çocuklar! 
Gözünüzün temizliğine, sözünüzün temizliğine, özünüzün temizliğine dikkat edin. 
Zira bütün kitaplar bunun için inmiş; peygamberler bunun için gelmiştir. 
Alışkanlıkların esiri olmayın. 

Mutadım, âdetim şöyle diyenlerin sözünü ben hoşlanmam.
Mutad, âdet, Peygamber-i Zişan Efendimizin sünneti olmalı. 
Onun sünnetini âdet edinin. 
"Peygamberin sünneti âdetimdir, itiyadımdır" deyin. 
Benim âdetim demek, nefsin ifadesidir. 
Şu nefsin esiri olmayın. 
Nefsinize ne kadar hâkim olursanız o kadar hür olursunuz.

Hacı Veyiszâde Mustafa Efendi ve Ailesi, Mehmet Ali Uz, Sh. 72, 73.

"Hacı Veyiszâde Mustafa Efendi ve Ailesi" Kitabının Kapağı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder