30 Temmuz 2023 Pazar

Allah Allah, O pek dışarı çıkmaz!

Ladikli Hacı Ahmed Ağa

Seyid Ali Büyükyılmaz Hoca anlatıyor:

Salih Hoca (Büyükcam)'nın ikinci hacca gidişiydi
Hacdan döndükten sonra bir şey anlatmıştı. 
Medine-i Münevvere'de Hasan Takî adında bir zatla görüşmüş ve ona hayran olmuş. 
Çok etkilemiş o zat bizim Salih Hoca'yı, Anlata anlata bitiremiyordu...
Bir zaman sonra, o günlerin akabinde işte, yine Ladik'e, Ahmed Ağa'ya gittik. 

Ahmed Ağa'ya açtım mevzuyu ben: 
-Hacı amca, bizim Salih Hoca bu sene de hacca gitti geldi, dedim.
-Allah mübârek etsin! dedi.
-Orada bir zatla tanışmış, Medine-i Münevvere'de... İlmine, irfanına, her şeyine hayran olmuş bizim Salih Hoca. 
Anlata anlata bitiremiyor. 
Bu zatı tanıyor musunuz? dedim.
-Adı neyimiş? dedi.
-Hasan Takî imiş adı! dedim. 
-Memleketi nereymiş? dedi.

Ahmed Ağa böyle sorunca, ben sürç-i lisan ederek: "Bahreyn! diyeceğime, Haremeyn!" deyivermişim. 
Öyle çıkmış ağzımdan işte. 
Bunun üzerine Ahmed Ağa:
-Bahreyn olacak, Bahreyn! dedi.
-Tamam, Bahreyn Bahreyn! Ağzımdan yanlış çıktı deyince:
-Allah Allah! dedi, Ahmed Ağa, şöyle biraz hayret ederek: 
-Nasıl görüşmüşler? O pek dışarı çıkmaz!.. 
Kendini göstermez pek fazla ortalıkta amma? dedi, sonra şunu ilâve etti: 
-Evet! çok büyük insandır! 
Kutbun sağ imamıdır o!

Kaynak: Lâdikli Ahmed Ağa, Mustafa ÖZDAMAR Sh.:160,161.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder