21 Ekim 2023 Cumartesi

Üçler Mezarlığı Abdülmecîd Nursî Ünlükul'un Mezarı, Karatay, Konya

Üçler Mezarlığı Abdülmecîd Nursî'nin Mezarı, Karatay, Konya

Said-i Nursi'nin küçük kardeşi Abdülmecîd Nursî Ünlükul'un Mezarı, Konya'nın Merkez Karatay İlçesi'nde, Mevlânâ Müzesi'nin yanındaki Üçler Mezarlığı'nda bulunmaktadır.
1884 yılında doğmuştur.
Abdülmecid Efendi Konya İmam-Hatip Okulu'nda bir süre öğretmenlik yapmıştır. 
Risale-i Nûr'un Müellifi Bedîuzzaman Said-i Nursî'nin küçük kardeşidir.

Said-i Nursî'den 15 sene ders almıştır.
Mesnevi-i Nûriye ve İşârâtü'l İ'câz'ın mütercimidir.
Diyanet İşleri Eski Reisi Ahmed Hamdi Akseki Abdülmecîd Efendi için; "Ben Dünya'da böyle alim görmedim" demiştir.
Abdülmecîd Nursî Ünlükul, 1967 yılında ise Konya'da vefat etmiştir.

Korkma, merak etme, hapishanede sana Rabia'dan daha iyi bakarlar!

Mustafa Özdamar, Yaşar Gökçek Hoca'ya Said-i Nursî'yi soruyor:

-Siz Said-i Nursî ile görüştünüz mü?

-Evet! 
Ben bir kaç defa gördüm, görüştüm Bediuzzamanla. 
Birincisinde altı yedi yaşlarında filândım. 
Şeyh Said isyanı dolayısıyle İstiklâl Mahkemelerinde gördüm, dinledim kendisini.
Sonra bir iki defa da Konya'da gördüm, görüştüm. 
Ölümünden bir kaç ay evvel, en son Konya'da görüştük. 
Kardeşi Abdülmecid Efendi bizim Konya İmam Hatib'de öğretmendi. 
Onun evinde görüştük.
Urfa'ya gidecekti. Görüştük, konuştuk, kalktık.
Hep birlikte.. 
Kucaklaştık, sarıldık.

Hazret tam arabaya bineceği sırada, kardeşi Abdülmecid Efendi'ye:
-Abdülmecid, hakkınızı helâl edin, bir daha görüşemeyebiliriz.
Abdülmecid Efendi:
-Estağfirullah abi, bizim ne hakkımız olabilir ki sizde? 
Siz helâl edin!.. 
-Yoo yo, olmaz olur mu hiç?
Bilhassa Rabia'nın (Abdülmecid Efendi'nin hanımı) çok hakkı var bende, dedi Bediuzzaman.

Sonra arabaya binerken, bir ayağı yerde, bir ayağı faytonun çamurluğunda:
-Abdülmecid!.. dedi.
-Buyur Seydam!..
-Çok sessizsin, bu kadar korkak olma be kardeşim!. 
Korkma, merak etme, hapishanede sana Rabia'dan daha iyi bakarlar valla!..

Bunun üzerine Abdülmecid Efendi şunu söyledi: 
-Vallahi Seydam, benim cesâret hakkımı da sen kullanmış bitirmişsin, ne yapayım ben?..

Ve fayton yürüdü...
Son görüşmemiz oldu bu. 
Ondan sonra da vefat etti zaten... Allah rahmet eylesin.

* Hacı Veyiszâde, Mustafa ÖZDAMAR, 1997, s.223, 224.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder